La DGT donarà distintius als propietaris de cotxes que no contaminen
18 - 11 - 2014
Trànsit premia els cotxes que no contaminin
La Direcció General de Trànsit (DGT) començarà en breu a enviar cartes amb un distintiu ambiental als propietaris de vehicles no contaminants, per tal d'identificar-los i valerles de mesures que els afavoreixin. Trànsit informa d'aquesta iniciativa, que es durà a terme per primera vegada a Espanya per identificar els vehicles amb "zero emissions locals" matriculats al país i classificar-los segons el seu potencial contaminant. Un dels avantatges per a aquests vehicles serà la possibilitat de transitar pel carril Bus-VAO amb un sol ocupant.
Aquest distintiu permetrà que els diferents ajuntaments apliquin solucions fiscals, d'estacionament, o de gestió del trànsit que beneficiïn els vehicles elèctrics i evitarà que cada municipi expedeixi qualsevol altre identificador que no sigui reconegut en altres localitats. Ja hi ha més de 10.000 vehicles considerats no contaminants registrats a Espanya, i a partir d'ara, es farà entrega del distintiu quan es matriculi un cotxe d'aquestes característiques.
Aquest distintiu permetrà que els diferents ajuntaments apliquin solucions fiscals, d'estacionament, o de gestió del trànsit que beneficiïn els vehicles elèctrics i evitarà que cada municipi expedeixi qualsevol altre identificador que no sigui reconegut en altres localitats. Ja hi ha més de 10.000 vehicles considerats no contaminants registrats a Espanya, i a partir d'ara, es farà entrega del distintiu quan es matriculi un cotxe d'aquestes característiques.